سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 و فرم ثبت نام مدارس شاهد

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 و فرم ثبت نام مدارس شاهد

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 فرصت دوباره‌ای است که تمامی داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های سراسری می‌توانند داشته باشند. رقابت برای ورود به دانشگاه‌های سراسری بسیار زیاد است و به همین دلیل هر داوطلب تلاش می‌نماید تا در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شود. سازمان سنجش و آموزش کشور نیز، با علم به این قضیه، توجه ویژه ای را در جهت ایجاد فرصت‌های جدید برای داوطلبان دارد.

شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 برای تمامی داوطلبان محترمی که در جلسه کنکور حضور داشته‌اند، امکان پذیر می‌باشد. بدین معنا که کلیه داوطلبان محترمی که کارنامه اولیه برای آنان صادر شده است و همچنین مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دانشگاه‌ها گردیده‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته ، اقدام نمایند.

رشته‌های موجود در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 98 در سال‌های مختلف با توجه به اضافه شدن برخی از رشته‌ها و یا حذف برخی دیگر، ممکن است با اندک تغییری همراه باشد. در زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 ، با صدور و انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور، تمامی این مسائل، قابل مشاهده می‌گردد.

جهت اطلاع از تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 ، زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 ، انجام ثبت نام و همچنین مشاوره انتخاب رشته با مرکز مشاوره نظام وظیفه سبز مشاور تماس بگیرید

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98

 زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 هر ساله در مهرماه می‌باشد. اما با توجه به تغییراتی که در جدول برنامه ریزی سازمان سنجش شاهد می‌باشیم، این زمان، اندک تغییری را نسبت به سال‌های گذشته ممکن است داشته باشد. اما آنچه در این رابطه حائز اهمیت است، انتخاب رشته کنکور درست و اصولی شما و همچنین اقدام به موقع جهت شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 می‌باشد.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 موفق به پذیرش نشده اند، می‌توانند در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ترم مهر و ترم بهمن ، رشته‌های موجود در دانشگاه علمی کاربردی و یا تکمیل ظرفیت بهمن ماه شرکت نمایند. راه‌های ورود به دانشگاه خوشبختانه در سال‌های اخیر بسیار فراوان شده است، کافی است داوطلبان تلاش اندکی برای ورود به دانشگاه داشته باشند.

در ادامه ما اطلاعات کامل‌تر و جامع تری در رابطه با تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 و همچنین نحوه انتخاب رشته و … را به شما ارائه خوایم داد. اما برای کسب اطلاع دقیق در رابطه با زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 ، می توایند با مشاورین و متخصصین سبز مشاور تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز، آماده ارائه خدمات به شما داوطلبان عزیز و گرامی می‌باشند.

رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 در دانشگاه های مختلف و پذریش مهر و بهمن متفاوت می باشد.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98

همان‌طور که در بالا اشاره شد، شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 برای آن دسته از داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته‌اند و کارنامه اولیه برای انها صادر گردیه است امکان پذیر می باشد. بنابراین گزینش داوطلبان برای انتخاب رشته نیز، بر اساس همین رتبه می باشد. با توجه به رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  که هر یک از داوطلبان در زیرگروه های مختلف کسب می‌نمایند، می‌توان در رابطه با قبولی و یا عدم قبولی در انتخاب رشته پیش بینی هایی داشته باشیم.

برای مشاوره تحصیلی به سایت سبز مشاور مراجعه نمایید.

برای مشاوره تحصیلی به سایت sabzmoshaver.com مراجعه نمایید.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری همانند سال‌های گذشته با ثبت نام به صورت الکترونیکی امکان پذیر می باشد. داوطلبان می‌توانند در زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 با دانلود نمودن دفترچه راهنمای انتخاب رشته نسبت به رشته‌های موجود هر دانشگاه و همچنین تعداد پذیرش آن اطلاع یابید.

متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 می‌توانند علاوه بر رشته‌های دانشگاه‌های سراسری، نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی نیز اقدام نمایند. همچنین دانشگاه‌های سراسری در این زمان معمولاً در دو نوبت روزانه و شبانه دانشجویان را پذیرش می‌نمایند که عموماً در دانشگاه‌های بسیار معتبر کشور و رشته‌های پرمتقاضی ، تعداد ظرفیت بیشتر را در نوبت دوم (شبانه) صورت می‌پذیرد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

با توجه به زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 ، کلیه رشته‌های موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری نیز، قابل مشاهده می‌باشند. انتخاب رشته در این مرحله از حساسیت بسیار بالاتری نسبت به سایر مراحل خواهد داشت. با توجه به ظرفیت محدود در مرحله تکمیل ظرفیت، و همچنین تعداد انتخاب‌های مجازی که داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته داشته باشند، بسیار مهم است که انتخاب رشته به گونه‌ای صورت پذیر که منجر به پذیرش داوطلبان شود.

نکته مهمی که هر یک از متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 باید مدنظر داشته باشند، به قوانین و شرایط موجود جهت انتخاب رشته باز می گردد. دقت داشته باشید که چنانچه شما در حال حاضر مشغول به تحصیل ذر دانشگاه‌های سراسری می‌باشند، اگر در دانشگاه‌های سراسری در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند، حتماً لازم است از رشته فعلی خود انصراف دهند.

برای انتخاب رشته نیز نهایت دقت عمل را به خرج دهید. چرا که با توجه به ظرفیت محدود و همچنین فرصت ایجاد شده ، در صورتی که نتوانید در این مرحله موفقیت لازم را به دست آورید، لازم است یک سال دیگر را نیز، پشت کنکور بمانید. بنابراین حتما در زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 ، برای انتخاب رشته ، یک مشاور و متخصص را در کنار خود داشته باشید.

مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98

داشتن مشاور در کنار شما برای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 می تواند کمک بسیار زیادی را جهت موفقیت شما نماید. چرا که هر یک از داوطلبان با توجه به علاقه فراوانی که در انتخاب رشته دارند و همچنین با در نظر گرفتن رتبه داوطلب جهت پذیرش ، می توانند راهنمایی های لازم را به تمامی شما عزیزان ارائه نمایند.

برای اطلاع دقیق از زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 ، می توانید با مشاورین و متخصصین سبز مشاور در ارتباط باشید. مشاورین و متخصصین ما آماده ارائه خدمات مختلفی به داوطلبان گرامی برای رسیدن به اهداف آنان می باشند. برخی از سردرگمی ها در رابطه با انتخاب رشته با استفاده از این ارتباط قابل حل خواهد بود. فراموش نکنید در صورت عدم پذیرفته شدن در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 شما ملزم به شرکت دوباره در کنکور خواهید شد.

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 می توانید با مشاورین و متخصصین سبز مشاور تماس حاصل نمایید. مشاورین و متخصصین ما همه روزه ودر هر ساعت از شبانه روز، آماده ارائه خدمات مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی به شما عزیزان می باشند. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید در رابطه با زمان تکمیل ظرفیت کنکور 98 و اقدامات لازم در این زمان نیز، اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

آیا برای کنکور سراسری تکمیل ظرفیت هم داریم ؟

آیا منتظر تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بمانیم ؟

چه زمانی تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شروع می شود ؟

برای قبولی در تکمیل ظرفیت باید معدل بالایی داشت ؟

فرم ثبت نام مدارس شاهد

تکمیل فرم ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا و نمونه برگ به منظور پیش ثبت نام در مدسه شاهد برای مقاطع اول ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم انجام خواهد شد لذا داوطلبان در مرحله اول باید پیش ثبت نام را بر اساس فرم های ثبت نام که در ادامه کامل توضیح خواهیم داد و منتظر اعلام نتایج قطعی باشند، در این مقاله سعی داریم راهنمایی های لازم برای داوطلبانی که با مشاوران سبز مشاور در ارتباط بوده اند را ارائه دهیم.

فرم ثبت نام مدارس شاهد

مراحل گام به گام تکمیل فرم ثبت نام مدارس شاهد

فرم ثبت نام مدارس شاهد

فرم ثبت نام مدارس شاهد

راهنمای تکمیل فرم ورود به ثبت نام مدارس شاهد 98-99

اولین فرم ثبت نام مدارس شاهد مربوط به ورود به سامانه سجا 98-99 می باشد که دانش آموزان جهت ورود به سامانه پیش ثبت نام مدارس شاهد اطلاعات زیر را باید بر اساس عکس زیر وارد نمایند:

کد ملی

شماره سریال شناسنامه که شامل سری حروفی، سری عددی و شماره سریال می باشد.

راهنمای تکمیل فرم اول ورود به ثبت نام مدارس شاهد 98-99

راهنمای تکمیل فرم اول ورود به ثبت نام مدارس شاهد 98-99

فرم وارد کردن مشخصات اصلی دانش آموز

دومین مرحله پر کردن فرم ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا مربوط به ثبت مشخصات دانش آموز می باشد که در فرم ثبت نام سامانه سجا باید درج شود . توصیه می شود نهایت دقت را در تکمیل فرم ثبت نام مدارس شاهد به عمل آورید زیرا مسئولیت اشتباه وارد شدن اطلاعات متوجه دانش آموز خواهد بود:

فرم وارد کردن مشخصات اصلی دانش آموز

فرم وارد کردن مشخصات اصلی دانش آموز

این مرحله از تکمیل فرم ثبت نام مدارس شاهد مشخصات دانش آموز شامل:

فرم وارد کردن مشخصات اصلی دانش آموز

فرم وارد کردن مشخصات شناسنامه ای دانش آموز

وارد کردن مشخصات پدر و مادر

نحوه تکمیل فرم ثبت نام سامانه سجا در قسمت ثبت امتیاز

سومین فرم ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا(نمونه برگ ثبت نام مدارس شاهد98) مربوط به درج امتیاز بندی بر اساس سهمیه می باشد از آنجا که پذیرش در مدارس شاهد بر اساس اولویت بندی صورت خواهد گرفت لذا اولویت پذیرش به ترتیب شامل:

فرزند جانباز تا25درصد و خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر

خواهر زاده یا برادر زاده شهید و جانباز بالای70 درصد

فرزند جانباز با حداقل 20 درصد از کار افتادگی

فرزند جانباز 25 تا49 درصد

نوه شهید و جانباز70 درصد و بالاتر

نوه آزاده و جانباز50 تا69 درصد

فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی

فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه

فرزند همسر شهید

دانش آموز جانباز

فرزند مدافعین حرم

درج سهمیه مدارس شاهد خود را به مشاوران سبز مشاور بسپارید

سهمیه های عادی کدامند و آیا می توان با سهمیه آزاد و بدون درصد جانبازی ثبت نام مدارس شاهد انجام داد؟

به غیر از این سهمیه و درج انها در فرم های ثبت نام و نمونه برگ ثبت نام سامانه سجا سهمیه های همچون:

سهمیه فرهنگیان

سهمیه حافظ جزء قرآن مجید

سهمیه کسب مقام ورزشی، فرهنگی و دینی

و …

انتخاب مدرسه در فرم ثبت نام سامانه سجا

نمونه برگ انتخاب مدرسه در فرم ثبت نام مدارس شاهد و یکی از مهم ترین فرم های ثبت نام سجا فرم سوابق تحصیلی و انتخاب مدرسه می باشد زیرا انتخاب نمودن مدرسه در محدوده سکونت دانش آموز امتیاز محسوب می شود و انتخاب مدرسه خارج از محدوده شانس پذیرش در مدارس شاهد را پایین می آورد.

ثبت نام مدارس شاهد شامل چند مرحله است؟

سامانه سجا چیست؟ و ثبت نام مدارس شاهد شامل چند مرحله اصلی است؟

پیش ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا شاهد: به منظور وارد نمودن اطلاعات شخصی دانش آموز،احراز شرایط ثبت نام و ثبت مشخصات جهت امتیاز بندی می باشد که به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

ثبت نام قطعی مدارس شاهد: ثبت نام حضوری دانش آموزان می باشد یعنی پس بررسی مشخصات دانش آموز و مقایسه امتیاز بندی آنها لیست نهایی پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد و داوطلبانی که قبول شده اند برای ثبت نام نهایی به مدارس شاهد مراجعه می کنند.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام مدارس شاهد

با توجه به مقاطع تحصیلی که دانش آموز قصد ورود به آن را دارد در موعد مقرر با مراجعه به سایت سجا به نشانی: saja.medu.ir طبق مراحل بالا پیش ثبت نام در سامانه سجا خود را انجام دهند:.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین دوره آزمون لیسانس به پزشکی در سال 86 ، برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک لیسانس خود را دریافت نموده و علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی هستند ، برگزار گردید. لازم است گفته شود که این آزمون هر ساله توسط معاونت آموزشی دانشگاه تهران انجام می شود. ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی از تاریخ یکم دی ماه آغاز و تا یکم بهمن ماه 97 نیز ادامه داشته است. داوطلبانی که تمایل به شرکت در این آزمون را دارند می بایست در تاریخ مذکور به سایت دانشگاه تهران به آدرس education.tums.ac.ir مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از نکات مهمی که در رابطه با زمان برگزاری لازم است گفته شود ، این است که داوطلبان بایستی چند روز قبل از شروع آزمون نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند ، چرا که در صورت همراه نداشتن کارت مذکور از داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

داوطلبان باید مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نموده باشند ، و ارائه مدرک زبان انگلیسی جهت شرکت در مرحله دوم (مصاحبه وارزیابی) ضروری است در غیر این صورت داوطلب از شرکت در مرحله دوم محروم خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 98 – 99

آزمون لیسانس به پزشکی یکی از مهم ترین آزمون هایی است که هر ساله توسط دانشگاه تهران برگزار می شود. این آزمون به دلیل ظرفیت کم پذیرش و داوطلبان بسیار زیاد در زمره آزمون های حساس قرار می گیرد. آزمون لیسانس به پزشکی در روز روز پنجشنبه نهم اسفند ماه 97 برگزار می شود. داوطلبان باید چند روز قبل از برگزاری آزمون به سایت دانشگاه تهران به نشانی education.tums.ac.ir مراجعه نموده و با وارد نمودن سریال پرونده و کد پیگیری نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند. همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی (کارت ملی) داوطلب در روز آزمون برای افراد الزامی می باشد ، در صورت همراه نداشتن هر یک از کارت های مذکور مجاز به حضور در جلسه آزمون نخواهند بود. لازم به ذکر است که گزینش در آزمون لیسانس به پزشکی در دو مرحله انجام خواهد شد که این دو مرحله به شرح ذیل می باشد:

آزمون کتبی و مصاحبه و ارزیابی فرا شناختی داوطلب می باشد، در مرحله اول (آزمون کتبی) ، داوطلب بعد از کسب نمره قابل قبول باید در مصاحبه ارزیابی فرا شناختی شرکت نماید و چنانچه حد نصاب نمره را در مصاحبه کسب کند می تواند تحصیلات خود را در رشته های پزشکی آغاز نماید. میزان تاثیر نمرات آزمون کتبی و مصاحبه در جدول نشان داده شده است.

آزمون کتبی لیسانس به پزشکی           مصاحبه ارزیابی فراشناختی

50 درصد            50 درصد

آزمون لیسانس به پزشکی در روز پنجشنبه نهم اسفند ماه 97 برگزار می شود. ملاک پذیرش داوطلبان فقط کسب نمره قابل قبول در آزمون نمی باشد ، بلکه داوطلب باید پس از پذیرش در مرحله اول ، حدنصاب لازم را در مصاحبه ارزیابی فراشناختی به دست آورد. معمولا نتایج اولیه یک ماه بعد اعلام می گردد که از این افراد برای انجام مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی دعوت به عمل می آورند. برای اطلاع از اعلام نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی کلیک کنید.